Dau sange la schimb pentru alt sange

Octombrie 12, 2010


Nu-ti dai seama cat de grava e situatia la banca de sange pana nu ajungi sa ai nevoie de o transfuzie. Mai nou, in disperare de cauza doctorii conditioneaza transfuziile pe care le fac pentru bolnavi de donarea unei cantitati similare de sange.

La o prima privire o conditionare de genul asta te scandalizeaza. Daca stai insa stramb ca sa judeci drept, realizezi cat de grava e situatia. Mai stiti reclama aia cu pacientul care ajunge pe masa si moare pentru ca doctorii nu pot face operatie din lipsa de sange ?  Nu e doar o reclama menita sa stoarca niste mililitri de la noi cei care inca n-avem probleme, e o radiografie a realitatii din spitale.

O donare de sange te costa 450 de ml de lichid vital si o ciupitura, pe cel care are nevoie si nu gaseste il costa viata.

Stiai ca fin cantitatea de sange donata o singura data se pot extrage elementele care pot salva vietile a trei pacienti ? In speranta ca te-am convins, Aici gasesti o lista cu centrele de transfuzie din toata tara.

4 Responses to “Dau sange la schimb pentru alt sange”

  1. Theia Says:

    Am donat de 2 ori anul trecut… stiu cum e. La inceput nu aveam voie, aveam tensiunea prea mică, dar m-am incăpățânat, am băut o cafea tare si am venit a doua zi… in speranța că gestul meu a făcut un bine! Acuma iar nu pot, dar mă fac bine si poate mai donez 🙂
    Vreau să cred că oamenii nu spun doar vorbe, dar trec si la fapte… cunosc suficienți oameni care doar zic, dar, la ce bun…

  2. pietricel Says:

    foarte bine, Theia! te sustin

  3. ady Says:

    acum am vazut postul asta. oamenii astia cu donarea de sange sa mai umble putin la conditii. de ce e musai sa ai 57 de kile ca sa donezi sange? (cand am incercat eu ultima oara era 60 kg t femei). sunt o gramada de femei micute de inaltime, sanatoase tun, fara probleme cu o greutate potrivita inaltimii lor (nu ca mine, cu kile in plus) care ar vrea si putea sa doneze, dar nu pot ca n-au 57-60 kg.
    eu vorbesc aici, sa ma aflu putin in treaba, pt ca n-am voie sa donez din cauza unei probleme de sanatate, alta decat tensiunea mica, ce se poate rezolva cu o cafea.
    dar cand nu stiam ca problema aia ma poate impiedica sa donez, nu m-au lasat ca aveam tensiunea mica si n-aveam 60 kg. (aveam 57 la 1,50 cm, multe potrivit doctorilor, dar nu suficiente pentru donare).

  4. pietricel Says:

    nu stiam de regulile astea. intr-adevar par stupide, dar ma gandesc ca or fi cumva fundamentate. sunt de acord cu tine, pe de alta parte, daca poti sa donezi, ar trebui sa faca mai laxe conditiile in situatii din astea de criza, ca acum.


Lasă un răspuns

