In backstage la Matinal

Iunie 11, 2010


Rfi – 7  fara 2 minute :

Cine viseaza la un job pe matinal nu stie ce isi doreste. Tentat de ziua libera care se profileaza dupa ce ti se termina tura, ai cocheta cu ideea de a-ti lua un job matinal.  Afla ca nu e pentru toata lumea. Se impune un anumit grad de anduranta fara de care ai cadea ca o musca dupa terminarea turei.

As putea imi accesorizez bratul cu o branula pe care sa o conectez in fiecare dimineata la espressorul din bucatarie si tot cred ca ar fi inutil. Stau cu ochii crapati mult timp dupa ce m-am trezit/plimbat cu taxiul pana in Romexpo/scris stiri externe/citit un jurnal.

Tastatura nu e o perna buna. Mijesc ochii in monitor si prin fata ochilor se succeda stiri peste stiri peste stiri pe care trebuie sa le sortez, sa decid ce v-ar interesa si ce nu si sa le adaptez din limba de lemn intr-una user friendly:)

Prietenii cu state vechi pe matinal inteleg ce spun cand afirm ca e ca dracu sa te trezesti la 5 jumate, cand toata lumea e cufundata in visare. Pe strada pana si masinile au adormit si pot sa le aud sforaiturile metalic cand trec pe langa ele.

Ma trezesc noaptea si tot atunci revin acasa. Ziua a devenit un moment tranzitoriu inceput si terminat cu zgomotul cheii bagate in usa.  Mi-e dor sa fiu reporter. Sa alerg pe teren, sa ma apuce emotia relatarilor, sa clachez pe la congrese cate 11 ore cand castigatorul care mi-a promis interviu in exclusivitate se razgandeste, si e 2 dimineata ora propice pentru a-l baga in ma-sa.

Tot ce a fost palpitant s-a stins sub fundul meu fixat de aproape un an in redactie. Trezitul la 11 s-a mutat cu 6 ore mai devreme, alergatul pe teren cu microfonul in mana a fost inlocuit de jurnale, dead-line-urile expira intotdeauna la fara un minut.

Viata de noapte e compromisa daca te-ai dat cu gasca matinalilor. Iesirile in cluburi se transforma radical in nopti cu somn adanc in patul din dotare.  Esti liber cand toata lumea e la munca si iti iei injuraturi pentru asta. O testez pe pielea mea de mai mult de un an si credeti-ma pierzi timpul inutil cu atat mai mult cu cat ti se termina jobul la 2 dupa-amiaza. Asa ca nu fiti invidiosi!

Toti prietenii cu state vechi pe matinal fug acum de el ca dracul de tamaie. Amintirea trezitului cu noaptea-n cap, a restului de zi petrecut in stil zombie si a existentei izolate de gasca ce invadeaza redactia la miezul zilei – toate astea cauzeaza crapaturi de ochi si reactia la unison “Matinaaal ?! Nici pentru toti banii din lume!”.

Tu pentru cat/ce ai trece pe matinal ?

13 Responses to “In backstage la Matinal”

  1. Cristina Says:

    te compatimesc; sotul trebuie sa faca ochi la 4:30 dim ptr tura de la lucru (in comert). isi ia comentarii ca eu la ora 3 cand termina el lucru, sunt cufundata in scris. beton, ce sa mai?
    trezirea la 8-8:30 e un chin ptr mine 🙂

  2. pietricel Says:

    @Cristina : as da orice sa ma trezesc la 8.30:) eu te invidiez maxim

  3. Cristina Says:

    @pietricel: avantajele lucrului de acasa. dar sunt si multe dezavantaje

    • pietricel Says:

      ah, eu nu pot lucra de acasa…ma lalai, ma joc cu pisica, raman pe net ore intregi, orice ca sa nu ma apuc de munca:)

  4. SorinNeagu Says:

    5:30 e ok… nasol sa te trezesti pe la 3-4 dimineata

    ce zic eu ca nu e pentru toata lumea: sa ai chef de vorba la ore asa matinale 😐
    sa fi bun de gura este in sine o calitate , daramite la orele astea

  5. dex Says:

    Te înţeleg perefect :)). Când am ştiri de la 6…mă trezesc la 4 (patru!!) :|. Evident că noaptea respectivă nu o dorm că doar sunt internaut. Îi urăsc cel mai mult, ca niciodată, pe cei care dorm în jurul meu. Dar..cu toate astea..parcă-mi place şi-mi iubesc munca.

    • pietricel Says:

      Si eu imi iubesc munca dar simt ca as face dragoste cu ea pana la epuizare daca nu m-ar pune sa ma trezesc la 5 🙂
      unde ai tu stiri tare as vrea sa aflu:)

  6. dex Says:

    Damn. A mers automat :))

  7. sorina Says:

    te-am vizionat pe hotcity si sincer, ai fost foarte ingenioasa…sorry nu are nicio legatura cu trezitul de dimineata cu noaptea in cap, dar mi-ar placea sa ne cunoastem, mai ales daca esti din Bucuresti :)xoxo


Lasă un răspuns

