Ippon nu e Nikon !

Aprilie 23, 2010


Ca sa nu faceti ochii mari de mirare cand va loviti de cuvantul asta, lucru neindicat mai ales cand citesti stirile in jurnal si te blochezi ca nu stii daca e o greseala sau nu:P – l-am cautat prin dictionare.

Stiu ca mi-ar fi fost mai usor sa-l intreb pe Chinezu sau sa dau un search pe Sport Local, dar daca tot am doua maini si un mouse de ce sa nu caut eu pe net ?

Ce-mi veni cu ippon-u’ ? Sa va zic. E „din cauza” Alinei Dumitru una din cele mai tari in judo de la noi din tara. Tipa a castigat medalia de aur la Campionatul European de la Viena. Asta dupa ce a invins-o pe unguroaica prin metoda de mai sus, care nu e legata defel de numele aparatului de fotografiat.

Pentru ca vreau sa stiu tot ce misca, m-am uitat si eu ca fetele si am cautat ce inseamna ippon-u’ asta, de e capabil sa-ti aduca medalii de aur pe banda rulanta.

Iata ce am gasit :

IPPON: o lovitura neblocata de brat sau de picior care il pune in dificultate pe sportiv (se dezechilibreaza, il pune la sol si arbitrul trebuie sa intrerupa meciul pentru ca acesta sa-si revina), o lovitura de picior data din saritura (Mae –, Yoko –, Ushiro – , Mawashi – Tobi Geri) care isi atinge tinta, indiferent daca adversarul atinge sau nu solul

Pare complicat, dar se face in mai putin de 30 de secunde.  Eu una sunt rusinata ca desi avem campioni la judo nu se gandeste nimeni sa puna mai mult accent pe sportul asta.  Dar asa suntem noi, indolenti fata de lucrurile la care suntem buni.  Cand excelezi si nimeni nu iti acorda la tine in tara prea multa atentie, mi se pare absolut normal sa te muti intr-un loc in care esti apreciat. Asa ca nu va mai plangeti ca ne pleaca elitele ! Ce sa faca aici ?

2 Responses to “Ippon nu e Nikon !”

  1. Oana Portase Says:

    Off topic. Ai o leapșă de la mine ;)) Sper să-ți placă. http://portase.net/2010/04/28/my-way/


Lasă un răspuns

