The Land of Choice ends here !

Februarie 16, 2010


Se pare ca nu mai sunt bani alocati si anul asta pentru campaniile de promovare a destinatiilor turistice. The land of choice s-a mutat in alta parte, bananaie prin vecini.

Partea buna este ca nu se vor cheltui zeci de mii de euro pentru slagare penibile. Partea proasta e ca ne vom promova probabil cu acelasi Mog-ulism lalait. Anyway, cu criza in teasta piticul a decis sa reduca bugetul de promovare cu 30 la suta pana la fix 5 milioane de euro.

Din ce spun agentiile de turism, suma asta nu-ti ajunge nici pe o masea daca vrei sa atragi strainezii in Delta du Danube, pe litoralul jegos la o baie printre meduze, carcalaci si ob-uri sau la manastirile din Moldova. *

Evident la capitolul incasari din turism stam cel mai prost dintre cei prosti. Anul trecut am primit 1 milion de dolari de la strainezi (dintre care banuiesc ca multi erau proxeneti si sex-turists iar ceilalti complet inconstienti- altfel ce ar cauta aici ?!) in timp ce vecinii nostrii mancatori de iaurt si castraveti au facut 3 milioane de dolari. In special de la noi si de la nemti.

Deci avem 5 milioane si ne inverzim de ciuda cand ne uitam ca Grecia – tara care numai de promovare nu mai are nevoie, si aflata si in mare rahat cu banii, pe de alta parte – a alocat pentru promovarea turismului in Elada fix 52 de milioane. Faceti calcul, eu am facut uman-ul.

Cu bani de buzunar pentru promovare Romania devine The Land Where Only The Braves Will Go si aia pacaliti de capitala Budapesta.

Adio targuri internationale, adio cantece de 10 mii de euro si flyere pentru fraieri. Daca ar fi destepti astia de la ANAT ar face super campanii pe on-line cu 5 milioane de euro. Ar contacta niste bloggeri din afara, i-ar aduce aici pe banii lor si i-ar lasa sa scrie despre Romania. I-ar duce la stana si in toate locurile care ii impresioneaza pe strainii ce ard de nerabdare sa se intoarca la natura. Da-le o oaie care behaie pe pasune, pune-i sa o mulga, fa-le culcusul in fan si le-ai oferit o experienta veritabila.

But za lend ov cios endz hir ! Detour!

* Cer scuze pe aceasta cale inaltelor fete bisericesti pentru ca am folosit alaturarea „O.B plutitor – manastiri”, iertata-mi fie blamesfemia

Anunțuri

5 Responses to “The Land of Choice ends here !”

  1. nina Says:

    Adica noi cheltuim 5 milioane pe reclama ca sa aducem in tara straini, ce cheltuiesc 1milion? Sigur nu-i o greseala pe undeva?

    • pietricel Says:

      culmea e ca anul trecut am cheltuit cu 30 % mai mult pentru milionul asta. anu’ asta probabil vom incasa mai putin. Well, Romania, ce poti spune ?

  2. nexus Says:

    Degeaba dai banii pe reclama. Un exemplu: au venit cei de la Top Gear prin Romania. Foarte impresionati de masinile de pe litoral, placut impresionati de autostrada dinspre mare, cat de cat de Bucuresti, dar…. pe urma au dat in drumurile de tara.
    Concluzia: faci reclama, vine turistul, vede una-alta, dar cand sa se plimbe nitel… ori il iau la buzunarit/omor minoritatile si taximetristii, ori isi rupe gatul in hartoape. Nici macar nu avem destule aeroporturi sa spui ca macar il „arunci” direct langa obiectiv si nu trebuie sa suporte „autostrazile” noastre. Problema nu e sa-l aduci – problema e sa vrea pe urma sa mai vina.

  3. pietricel Says:

    pentru asta trebuie un plan cincinal.

  4. nexus Says:

    De fapt, fiind vorba de infrastructura in toata tara, mai degraba un plan pe (minimum) 25 ani, dar asta inseamna vreo 4-5 mandate de „ales al neamului” – prea mult pentru o planificare…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: